Is het echt? Is dit mijn eerste blog? Ik denk het wel, behalve als iemand in de 6 minuten dat ik deze site heb mijn wachtwoord heeft weten te gokken (wat me niks zou verbazen) en iets als ‘Ik hou van poep’ heeft geplaatst. Maar laten we daar niet vanuit gaan.

Mijn naam is Roy. Ik ben as we type 16 jaren jong, 1 meter en 90 centimeters lang en 63.000 grammen zwaar, maar ik denk dat dat nu niet erg van belang is. Ik heb sinds jaar en dag 3 passies; basketbal (ondanks dat mijn coach zegt dat ik meer lijk op een kleuter die een bal probeert te gooien), toneel (alhoewel ik dat nog niet zo heel lang geleden ontdekt heb) en chemie, ja, chemie. Waar normale jongetjes voetbalden, tennisten of zonder enig doel achter elkaar aanrenden, knoeide ik wat aan met de chemiedoos.

Schrijven is iets wat me altijd wel leuk leek, maar ik nooit heb doorgezet. Tot vorig jaar, de vijfde klas van het vwo. Ik werd verplicht te schrijven voor het vak Nederlands (ook voor Frans, maar dat is een verhaal apart). Ondanks het feit dat alles wat mij opgelegd word stom is, leek dit me wel leuk, dus ik besloot dit niet tot de nacht van te voren uit te stellen en het met goede moed aan te pakken. Na een paar uurtjes denken en schrijven had ik een betoog geschreven waarvan ik eigenlijk het onderwerp ben vergeten. Het resultaat: een G, gewoon een G. Dit was misschien wel de eerste keer dat ik een G kreeg die staat voor goed en niet voor gewoontjes, gematigd of gemiddeld!
Op dat moment besloot ik dat ik wilde gaan bloggen (ik had al eerder getracht te vloggen, maar ik realiseerde me dat een camera pittig duur is en mijn hoofd te lelijk is voor YouTube.). Vandaag de dag zijn we bijna een jaar verder, heb ik in de tussentijd een beschouwing over zwangerschap op late leeftijd en een column over basketbal geschreven (ook beide een G!) en eindelijk de moed verzameld om te beginnen. Vandaag is het zo ver, het begin van mijn blog!

Mijn plan is om elke dag een blog te schrijven, maar mezelf kennende gaat dit niet lukken, dus leg ik de lat lager. Jullie kunnen minstens 3 blogs per week van me lezen. Niet omdat ik zo veel te vertellen heb, maar gewoon omdat IK het leuk vind.

Tot de volgende keer.
Kusjes, Roy

Ps. Ik heb geen idee hoe dit nou precies allemaal werkt, ik heb precies 23 seconden besteed aan het lezen van de pagina met uitleg…

